dilluns, 24 de novembre del 2014

Contes motors

Bon dia lectors! Avui vull compartir amb vosaltres una sessió d'Educació Física. El tema principal de la classe va ser ‘’els contes motors’’. Abans de començar m'agradaria recordar que els contes motors són contes jugats, vivenciats de manera col·lectiva, són narrats i tenen l’ajuda de la musica”


Per aquesta sessió, cada grup va haver de preparar-se un conte motor en concret. Aquest conte tractava d’uns indis que feien una sèrie d’activitats durant el seu dia a dia. Avui us explicaré un en concret.


Mentre el primer grup preparava el material necessari, les demés vam formar una rotllana per parlar del que havíem pensat quan assajàvem o planejàvem com fer el conte. La conclusió a la que entre totes vam arribar, va ser que fins que no vam endinsar-nos en el conte, no ens vam adonar de la veritable dificultat que tenia. Molts cops pensem que la paraula ‘conte’ és igual a una activitat fàcil i ràpida, i en aquesta classe ens adonaríem de l’error comès al pensar això.


Un cop llest el material, el primer que vam fer va ser verbalitzar-lo:Què hi ha al gimnàs?’’, aquesta va ser la pregunta. En el gimnàs trobàvem matalassos, pitralls, sticks de hockey, cordes… ‘’Què creieu que farem amb aquest material’’?, va ser la següent pregunta.
Amb això ens vam adonar que abans de portar als infants al conte, hem d’aconseguir que entrin en contacte amb tot allò que veuen al seu voltant, que sàpiguen que material hi ha, quin paper pot tenir en el conte…


Seguidament ens vam posar els pitralls blaus, ja que segons les professores del grup B1 tots els indis porten aquesta vestimenta. Abans d’iniciar el nostre viatge com a indis vam dirigir-nos a la zona de ball, on vam aprendre la dansa tradicional dels indis. Gràcies a l’explicació dels passos de la coreografia, vam adonar-nos que sempre ha d’haver feedback amb els infants, ja que potser ells no són capaços de reconèixer que no han seguit bé els passos. Per això és bo realitzar preguntes: Ho heu entès? Us enrecordeu del pas següent?


Després de ballar la dansa tradicional com bons indis, vam anar a caçar amb els nostres cavalls. Vam agafar els sticks de hockey, que representaven els nostres apreciats cavalls i vam dirigir-nos cap a les muntanyes. En mig d’aquesta activitat vam jugar al joc dels grups: cada cop que les professores deien grups de…. havíem d’ajuntar-nos amb el número de companys que elles decidien.


Quan vam arribar als matalassos (que representaven les muntanyes) vam deixar els nostres cavalls al estable, ja que s’havia fet de nit i havíem de pujar les muntanyes. Per pujar, cada companya es va haver de col·locar les ulleres negres, per no veure absolutament res i així haver de confiar en les indicacions de les companyes per pujar el matalàs empinat.


Després de pujar l’alta muntanya, vam haver de creuar un llarg riu. Aquest riu estava limitat per dues cordes, i amb les xanques, havíem de creuar-lo sense caure. Al acabar aquesta activitat ens vam adonar que gairebé ja s’havia acabat el recorregut i encara quedava estona de classe. Aquest va ser el moment d’improvització. Com ens va explicar la Dolors no sempre hem de seguir el guió tal i com està escrit. Hem de calcular molt bé el temps i la duració de les activitats, i si no ho fem bé, iniciem una activitat improvitzada i tot solucionat. L’activitat proposada va ser ‘’el joc dels bolets’’.  


L’última activitat del conte motor tractava de gràcies a una gran tela, fer veure que tots els indis estàvem dintre d’una cova, enlairant i deixant anar la tela, fins finalment, quedar-nos adormits a dins. Una molt bona activitat per a que els infants es relaxin després d’un conte mogut i acabin tranquils les activitats.


Per acabar la sessió vam tornar a fer una rotllana on vam parlar sobre que ens havia agradat, que pensàvem del conte motor explicat, que s’havia de millorar, etc... Vam arribar a diferents conclusions. Creiem que el conte ha de tenir una continuïtat, per a què els nens no s’avorreixin o desconectin de l’activitat, s’ha de tenir recursos preparats per si alguna activitat falla, exemplificar l’explicació de les activitats per aclarir dubtes entre els nens, no donar el material abans de començar l’activitat, ja que això fa que els infants es distreguin, aprofitar bé l’espai…

Us comparto el vídeo que vam fer durant tot el conte motor, espero que el gaudiu!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada