diumenge, 30 de novembre del 2014

Desenvolupament de l'infant

M'agradaria compartir amb vosaltres la conclusió d'un treball d'educació física dedicat al desenvolupament de l'infant. Aquest treball l'he fet amb les meves companyes de grup Ana Román, Asunción Perez i Estefania Ruiz. Crec que la conclusió reflexa perfectament el que pensem sobre aquest tema. 

Podem afirmar que l’educació física ésimprescindible en el cercle evolutiu del nen, ja que permet treballar i assolir tots els àmbits del seu desenvolupament. Com a futures professores, ens seria gratificant veure el progrés que van adquirint els nostres alumnes i també disposaríem de recursos per si algun moment l’infant tingués alguna dificultat, poder provocar en ell un estímul i arribar a l’objectiu establert. És important per poder aconseguir que l’infant assoleixi els objectius tenir una bona programació, amb unes activitats adients i un material adequat. 
A través de la motricitat es va conformant la personalitat i la conducta del nen, per aquest
motiu creiem que l’educació física és la matèria més completa. Cal motivar en tots els àmbits a l’infant des de els aspectes més bàsics (els cinc sentits) fins arribar a altres més complexes (conducta adaptativa) com ens mostra en la Piràmide de Desenvolupament de Lázaro y Berruezo. Per això, cal innovar, adaptar-nos a cada infant. Una bona manera de fer això seria no tenir una programació fixa any rere any, sinó buscar l’estimulació de tots els nens i nenes de forma individual. 



És totalment cert que els temps han canviat i amb ell les persones. És per això que Lewis Carroll en Alicia en el país de las maravillas ens ho recorda, quan el protagonista li verifica a l’oruga “... por lo menos sé quién era yo cuando me levanté esta mañana, pero me parece que debo haber cambiado varias veces desde entonces”. Això vol dir que la capacitat evolutiva és una característica pròpia del ser humà i que durant l’etapa d’infantil és quan en menys temps es desenvolupen en l’infant uns grans canvis que marcaran la resta de la seva vida. També cal dir que com a futures docents no podem aferrar-nos en models educatius del passat sinó que hem d’evolucionar a altres models que tinguin gran contingut de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada