dimecres, 3 de desembre del 2014

Anem a l'auditori

Diumenge 30 de Novembre les meves companyes i jo vam anar a l’auditori de Barcelona a veure ‘’Poemes simfònics de strauss’’. Personalment va ser una experiència molt enriquidora ja que va fer canviar la meva opinió sobre les orquestres de música. En aquest concert es van representar dos poemes de Richard Strauss per commemorar el 150è aniversari del seu naixement: l’intens Don Joan i el juganer i Les divertides entremaliadures de Till Eulenspiegel.  En arribar vam poder observar les diferents famílies d’instruments que formaven l’orquestra: vent fusta, vent metall, corda i percussió.

El meu primer error sobre les orquestres va ser pensar que eren avorrides, va ser tot lo contrari, potser gràcies a haver estat estudiant els instruments a classe i entendre una mica més d’aquests. Vam estar assegudes en una part de la sala on podíem veure perfectament els contrabaixos i això va fer que em cridessin més l’atenció i que comprengués el perquè cada instrument és indispensable en el conjunt de l’orquestra. Podíem veure com tota la melodia canviava quan ells s’unien a aquesta.  No sabia quan acabava la representació i això encara em va enganxar més, ja que en un moment semblàvem estar al final de tot el poema simfònic, però en dos segons l’orquestra arrencava amb tota força i t’adonaves que allò encara no era el final.

Un altre punt que em va sorprendre va ser el paper del director, amb quina facilitat (o aparentment facilitat) aconseguia que cada membre de l’orquestra estigués a punt en el seu moment per entrar i que tot sortís bé. Crec que fins aquell dia no havia pensat mai en la importància que té el director d’una orquestra, el qual la seva missió no és només moure les mans al ritme de la música.

També m’agradaria afegir que a mi personalment l’instrument que més m’agrada i que més m’emociona és el violí. Em va posar la pell de gallina les baixades i pujades de to que poden fer els violinistes durant la representació.

Per acabar m’agradaria dir que tot i no plantejar-me anar a veure orquestres cada cap de setmana, sí que gràcies a aquesta activitat de música he pogut canviar positivament el meu punt de vista sobre aquest tipus de música. Crec que cada instrument és un món i tots junts poden crear coses molt maques.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada