diumenge, 26 d’octubre del 2014

Educació Física: Ambients d'aprenentatge

La classe d'Educació física del dia 24 d'Octubre va ser una classe molt interesant i enriquidora, per això la vull compartir amb vosaltres. Aquell dia vam tenir l'oportunitat de experimentar amb el que s'anomena ''ambients d'aprenentatge''

Pel que vaig poder aprendre en la sessió, els ambients d'aprenentatge consisteixen, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de construir un lloc d’aprenentatge que sorgeixi de manera espontànea. El nen és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge mentre que el paper del mestre és secundari i es basa fonamentalment en organitzar i afavorir aquest aprenentatge. 

El professor prepara un espai, en el nostre cas el pavelló, amb una serie de materials en funció dels estímuls, els temes o les experiències que es vulguin treballar en la sessió. Pot ser des de un espai ple de pilotes, un espai amb matalassos, mocadors o fins i tot pintura. Tot depèn del que vulgui aconseguir el professor. Un cop preparat l'espai, les uniques normes que dóna als nens són dues: 

1. No fer servir el material de manera que es pugui trencar. 
2. Utilitzar només el material que hi ha a l’aula.

D'aquesta menara, els nens poden desenvolupar la seva imaginació i els seus gustos, sense que cap persona li ordeni que ha de jugar a un joc en concret i d'una manera concreta. Res està preparat, ja que tot lo que aprenen sorgeix de manera espontànea.

En la nostra sessió el material que se’ns van oferir va estar relacionat amb el colpeig, la coordinació manual i el gaudir de tot l’aula, amb música inclosa. Vam trobar tot tipus de materials: raquetes, pilotes, matalassos, cercles.. Va ser una sessió, en la meva opinió, molt divertida i sorprenent. Alguns dels jocs que van aparèixer gràcies al material i a la nostra imaginació van ser els següents:

- Creació de circuits amb diferents materials
- Joc de bitlles
- Saltar com Superman
- Raquetes amb ventosa 
- Hula-hop 
- Castells humans
- Twister imaginari
- Badminton  






Després d’una hora gaudint del nostre ambient d’aprenantge, vàrem arribar a diverses conclusions. Gràcies als ambients d'aprenentatge vam poder experimentar amb persones noves, companyes que no havíem jugat mai i vam crear nous jocs amb el material que disposàvem. També vam participar en jocs que ja existíen, com per exemple el twister les o bitlles, però amb materials i recursos que teníem en aquell moment a l’abast. 
Vam jugar i conèixer el cos humà, ja que vam utilitzar el nostre cos en la majoria de jocs. A través de la imitació a altres companyes, vam fer i aprendre coses que no sabíem realitzar en un principi, sense necessitar l'ajuda de cap professor. Per acabar, vam treballar i potenciar la creativitat i la imaginació en els diferents jocs.

En aquest video podeu veure algunes de les activitats creades a classe.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada